چند راهکار برای افزایش رنگ ماهیان زینتی

دنیای کار و فناوری بهارستان(حرفه و فن)

وبلاگ تحسین شده مسابقات وبلاگ نویسی فرهنگیان استان تهران

غذاهای طبیعی افزایش دهنده رنگ :


به منظور کمک به ماهی خود برای رسیدن به رنگ ایده آل  می بایست انها را با رژیم غذایی مطلوبی تغذیه نمایید . این رژیم غذایی بسته به گونه های ماهیان زینتی متنوع می باشد . همانطور که می دانید برخی از ماهیان آکواریومی گوشت خوار بعضی گیاهخوار و تعدادی نیز همه چیز خوار هستند و این موضوع مهمترین نکته برای انتخاب یک رژیم مناسب می باشد . یگوی آب شور و سایر سخت پوستانی که برای تغذیه ماهیان شما کاربرد دارند یکی از بهترین مواد مغذی موجود برای بهبود رنگ ماهیان زینتی شما می باشند . این درحالی است که حلزون ، اسکالوپ و ماهیان زنده را برای ارتقای رنگ گوشت خواران توصیه می کنند (شخصا به خاطر وجود انگل های فراوان ، حلزون را توصیه نمی کنم) . از سایر غذاهای مفید می توان به انواع سبزیجات مانند اسفناج ، کلم بروکلی ، کاهو و... اشاره نمود که می تواند در کنار تامین ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز ماهی موجب افزایش رنگ های بدن آنان گردد.


مواد غذایی تجاری:


اگر قصد خرید غذاهای افزایش رنگ تجاری را دارید حتما باید به بروشور آنها دسترسی داشته باشید تا غذای مناسب ماهی خود را بیابید . البته نباید فراموش کنید که وجود تاریخ انقضا نیز باید مد نظر شما باش(تجربه شخصی  من نشان داده عدم توجه به این نکات حتی می تواند در کوتاه مدت موجبات مرگ ماهیان شما را فراهم آورد).این مکمل ها معمولا سرشار از کاراتنوئید ها ، اسید های چرب ، امگا 3 ، و ویتامن C بوده و حتما باید در کنار سایر مواد غذایی تجویز گردد.


روشنایی و کیفیت آب :


علاوه بر رژیم غذایی روشنایی و کیفیت آب نیز تاثیر مستقیمی بر شدت رنگ ماهیان شما خواهد داشت . لذا حتما در جهت بهبود آنها بکوشید


توجه به رفتار های اجتماعی ماهی ها:


اگر از ماهیانی مانند تترا ها نگهداری می کنید که علاقه زیادی به زندگی در کنار سایر هم نوعان خود دارند هیچ گاه آنها را از این نوع زندگی محروم نکنید چون ماهیان زینتی که زندگی در جمع را دوست دارند در دسته  همنوعان خود از رنگ های جالب تری برخوردار خواهند بود. اگر هم علاقه دارید از ماهیان پرخاشگر و مهاجم نگهداری کنید فراموش نکنید که محیط اطراف انها همواره مملو از استرس و ترس بوده و ماهیان ضعیف تر بر اثر همین عوامل رنگ های زیبای خود را به مرور زمان از دست خواهند داد .

تزئینات اکواریوم:


چه باورتان شود چه نشود تزئینات آکواریوم نیز بر بهبود  رنگ ماهیان آکواریومی شما تاثیر قابل توجهی خواهد گذاشت . برخی از ماهیان زینتی بستر های تیره را ترجیح می دهند . به طور کلی هرچهه نوع  و چیدمان تزئینات آکواریوم شما مشابه با زیستگاه های  طبیعی آنها باشد شما شاهد ماهیان با رنگ های زیباتر و منحصر به فرد تر خواهید بود . شاید این عامل به خاطر کم شدن استرس در ماهی ها به دلیل احساس امنیت در محیط زیست مشابه با طبیعت آنها باشد.

تاثیر سن و جنس :


در برخی گونه ها نوجوانان و بچه ها از ترکیب رنگ کمتری نسبت به بالغین برخوردار می باشند . این موضوع گاهی در تمایز جنس نر و ماده نیز دیده می شود به طوری که ماهیان نر در بسیاری از موارد پر رنگ تر ماده ها هستندکه معمولا این موضوع را می توان در زمان جفت گیری محسوس تر از مواقع دیگر یافت.


javahermarket

[ دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:,

] [ 18:13 ] [ جلال محبی ]

[ ]